Талисман
ФОРУМ КАМИНИ • Виж темата - ПРЕДИМСТВА И НЕДОСТАТЪЦИ НА АВТОМОБИЛА С ГАЗОВА УРЕДБА


ФОРУМ КАМИНИ

форум за камини и нещата наоколо
Дата и час: Април 20th, 2018, 1:29 am

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



stan

ars


Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Април 16th, 2018, 7:54 am 
Site Admin

Регистриран на: Ноември 4th, 2011, 8:45 pm
Мнения: 663
*Газовото гориво удължава работоспособността на двигателя
*При работа на двигателя с газ се извършва по-пълно изгаряне на газово-въздушната смес,благодарение на което се подобряват условията за смазване на триещата се двойка цилиндър-бутални пръстени,тъй като газовото гориво не отмива маслото по техните стени и не го разтваря.
*В резултат на намалените въглеродни утайки не се натрупват смолисти отпадъци в горивната камера,което намалява образуването на нагар по главата на блока и буталата.
*При работа на двигателя с газ маслото може да се сменя по рядко,отколкото при работа с бензин тъй като то не се разрежда,по малко се замърсява и по дълго запазва свойствата си.Намалява и разходът на масло.
*Пробегът между отделните ремонти е по голям при работа на двигателя с газ,отколкото при работа с бензин
*По продължителен е и срокът за използване на запалителните свещи.
*Използуването на газово гориво значително снижава сумарната токсичност на отработените газове
*При правилно избран режим на работа на двигателя с газово гориво значително спада и нивото на произвеждания шум,което е важно в градски условия.
*В нито един от режимите не възникват детонации
*Двигателят,работещ с газ,изисква минимална настройка.
*При изчерпването на газа в бутилката двигателят не спира изведнъж,а позволява още 2-4км пробег.
*За собствениците на автомобили,които са конструирани за работа с висококачествен,а от там и скъпо струващ бензин,използуването на газ би снижило значително разходите им.

При всичките предимства на автомобила с газова уредба не трябва да се подминават и недостатъците.А именно:
*намалява товароносимостта на автомобила с 30-40кг и отнема част от обема на багажника
* увеличение в разхода на потреблението на газ в литри в сравнение с бензина.Разчетите на автомобили с газова уредба показват,че разхода на газ/в литри/ за изминаване на еднакво разстояние в километри превишава разхода на бензин с 15%.По голям разход от този е признак за лошо регулиране,неизправности на газовата уредба или на самия автомобил.Това/15% по висок разход на газ/ се обяснява с факта,че пропан-бутановата смес при смесване с въздуха в смесителя има топлинен ефект приблизително с 15% по слаб,отколкото на бензин.
*затруднения при запалването на на студен двигател
*спадане мощността на двигателя приблизително със 7%
И накрая особено опасно е изтичането на газ при експлоатацията на газовата уредба,която е под високо налягане.За това е необходимо строго спазване на мерките за безопасност.
Ако усетите миризма на газ в купето,в багажника или под капака на двигателя,веднага трябва да проверите херметичността на всички елементи на газовата уредба:с помоща на четчица нанесете сапунен разтвор върху участаците на свързване на тръбопроводите-появата на сапунен мехур е свидетелство за разхерметизиране.
НЕИЗПРАВНОСТИ В ГАЗОВОТО ОБОРУДВАНЕ-ПРИЗНАЦИ И НАЧИН НА ОТСТРАНЯВАНЕТО ИМ
*Двигателят не може да запали или вече запален,изгасва по време на движение
- Не се подава газ
- Образуване на скреж по повръхността на редуктора
- Прекалено голямо натоварване на двигателя веднага след запалването му
- В системата за нагряване на изпарителя се е образувала въздушна тапа
- Не се отваря електромагнитния клапан на газовия филтър или пусковият електромагнитен клапан на редуктора
При температура на въздуха под +5 градуса С отначало запалете двигателя на бензин и след като загре до 40 градуса С преминете на газ.Контролирайте нормалното ниво на антифриза.Проверете контакта на клемите на клапаните и отварянето им по характерното прищракване при включване на запалването.

*Повишен разход на бензин при работа на двигателя след свършване на газа.При работа на газ се наблюдава разход на бензин.Влошаване работата на двигателя след пробег от 50км(примерно след 3 години експлоатация)
- Увеличено съпротивление при подаването на въздух
- Нарушена херметичност на електромагнитния бензинов клапан
- Износване на гумените детайли на редуктора
Подменете смесителя.Отстранете разхерметизирането на бензиновия клапан.Разглобете редуктора и почистете смолистите отлагания.Ремонтирайте или подменете дефектиралите детайли.

*Прекъсвания в работата на двигателя при рязко отваряне на дроселните клапи
- Намаляване на проходните сечения в тройник дозатора или в автономния дозатор
Регулирайте тройник-дозатора във всички режими на работа на двигателя чрез винтовете на тройник-дозатора.Регулирайте автономния дозатор.

*Двигателят губи мощност.При движение автомобилът не развива скорост и придърпва
- Замърсен електромагнитен газов клапан-филтър
- Недостатъчно отворен клапан на втората степен на редуктора
- Не са регулирани винтовете на дозатора
- Замръзване на редуктора в резултат на затваряне на проходния отвор поради недостатъчно нагряване на редуктора от топлоносителя
Затворете разходния вентил на бутилката.Спомоща на ключ развийте холендровата гайка на магистралния газопровод.Развийте затягащия болт или винтовете и свалете капака на филтъра,като внимавате да не повредите уплътнението.Свалете филтриращия елемент,разглобете го,промийте го в разтворител,продухайте го,а ако е необходимо го сменете.Сглобете го в последователност,обратна на разглобяването,без да повреждате уплътнението.Завъртете регулиращия винт на редуктора в посока,обратна на часовниковата стрелка,с цел увеличаване подаването на газ.Развийте с половин оборот винтовете на тройник-дозатора или регулирайте монтирания пред смесителя специално за тази цел дозатор за газ.Долейте охлаждаща течност в разширителния съд.Загрейте двигателя на бензин.

*Затруднено включване на двигателя или неустойчива работа на празен ход.
- Самоволно променяне на положението на регулиращия винт за празен ход на редуктора.
- Ниско или високо налягане във втората степен на редуктора
- Клапанът пропуска газ или се е замърсил
Регулирайте празния ход чрез регулиращия винт на редуктора(налягането във втората степен).Завъртете винта в посока,обратна на часовниковата срелка, за увеличаване на количеството подаван газ,а оттам и на броя на оборотите на коляновия вал,и обратно.Почистете или подменете клапана на втората степен на редуктора.Регулирайте празния ход.

*Трудно запалване,двигателят изгасва на празен ход,преразход на гориво.
- Недостатъчен вакуум във вакумното устройство
- Въздушната клапа на карбуратора не се отваря напълно
Проверете свързването на вакуумния тръбопровод.Откачете вакуумния тръбопровод от колектора на двигателя и засмучете въздух.Ако не се усеща вакуум,значи мембраната на разтоварващата степен на редуктора пропуска.Свалете капака на втората степен и разтоварващата степен на редуктора.Прилепете към мембраната парче капрон,за да я херметизирате или подменете мембраната на разтоварващата степен.Регулирайте задвижването на въздушната клапа.

*Двигателят работи отлично на бензин,но на газ изгасва
- Непълно отваряне на разходния вентил.
Почистете и промийте с разтворител филтрите на електромагнитния газов клапан и пусковия щуцер на редуктора.Подменете блока или временно монтирайте превключвател за вида на горивото с бутон.Затворете разходния вентил на арматурата.Развийте газопровода от арматурата и газовия филтър.Продухайте газопровода с втечнен въздух или го почистете с помощта на кабел.

*Двигателят не набира обороти и не развива пълна мощност
- Нарушено регулиране на запалителната система
- Мембраните на първата и втората степен на редуктора са повредени или са загубили еластичност
Регулирайте запалването.Разглобете редуктора частично или напълно.Ако е невъзможен ремонт на мембраните,подменете ги.

*Поява на миризма на газ в купето,багажника или в двигателния отсек
- Нарушена херметичност на газовата система в местата на свързване на газопроводите,клапана на втората степен на редуктора,арматурата.
По значителните утечки се откриват визуално(по обледяването около мястото на утечката),а по-незначителните-чрез нанасяне на сапунен разтвор.Включете запалването.Внимателно огледайте тръбопроводите и отделните детайли на газовата уредба.Изключете запалването.Затворете разходния вентил на бутилката и затегнете холендровите гайки или подменете пропускащия нипел(конусната муфа)Изпуснете паровата фаза газ от бутилката,като спазвате всички мерки за безопасност,ремонтирайте или подменете арматурата;внимателно извадете и обърнете уплътнителния елемент на неработната си повъръхност или го подменете.Завийте щуцерите на вентилите,които са покрити с оловен миниум.

*Влизане на газ в смесителя при включване на запалването
- Неизправен електронен блок за управление или електромагнитен клапан на редуктора.
- Разхерметизиран клапан на втората степен на редуктора
Подменете неизправните елементи.Свалете капака на втората степен на редуктора.Ремонтирайте уплътнителя на клапана чрез изрязване или челно шлайфане или го подменете.

Ако по време на път автомобилът ви рязко загуби мощност,отпуснете педала на газта и след малко отново го натиснете.Това се обяснява с временно обедняване на сместа,а от там и забавяне скоростта и на горене в цилиндрите.Причината за това е същата,както и причината за проблемите при работа с бензин-недобра работа на охладителната уредба,неизправност в една от свещите,избила гарнитура на главата на блока или прогорял клапан.
При монтаж на газова уредба най-важен е изпарителят. Той представлява вид редуктор, който редуцира налягането от бутилката (10-12 аtm), преминаващо през газовия клапан, като го намалява между 1 и 0,6 аtm. Изпарява газта, която постъпва в течна фаза и подава към смесителя вече готова за смесване с въздуха газова фаза. Важно е да бъде подбран редукторът правилно като мощност, а също така, купувайки го, да бъде нов и с гаранция. Подборът на редуктор е една от най-важните стъпки при монтирането на газова система. Ако разгледаме например автомобил с мощност 90 к.с., то подборът се извършва по следния начин: тъй като автомобилът е с инжекторно впръскване, то тогава трябва да се постави електрически редуктор, на 90 к.с. разделено на коефициент 1.36 се получава 66 kW, т.е. редукторът, който трябва да се използва, е около тази стойност. Най-малкият редуктор е 70 кW. Разликата от няколко кW се предвижда, тъй като процесите на регулиране и динамика са инерционни.
При по-малък редуктор автомобилът няма да има необходимата мощност, а при по-голям редуктор ще се увеличи разходът.
Инжекционните автомобилни газови уредби са нов тип, който се различава от досега познатите изпарителен тип пропан-бутанови или метанови такива. Тези системи предлагат удобство при експлоатация и не създават проблеми за автомобила, като имат и редица други предимства пред конвенционалните изпарителни уредби.
Не се губят свойствата и характеристиките на двигателя, запазва се разхода на гориво (който е важен параметър), отговарят на новите норми поставени по Евро стандарта относно екологията, също така не нарушават нормалния режим на функциониране при работа на бензин. Изцяло липсва добре познатия проблем с детонациите във всмукателния колектор.
Системите от този клас са с компютърно управление, работещо в синхрон с компютърното управление на автомобила, което предоставя възможност за фина настройка на двигателя и постигане на оптимална работа при минимален разход на гориво.
Този вид газови уредби могат да бъдат монтирани само на двигатели с електронно впръскване на горивото.


Схема на АГУ първо поколение
Изображение

Това са класическите автомобилни газови уредби, състоящи се от резервоар за гориво (втечнен газ LPG), електромагнитни вентили за газ и за бензин, превключвател газ/бензин, редуктор-изпарител и смесител.

Схема на АГУ второ поколение

Изображение
Този вид автомобилни газови освен компонентите на класическите АГУ от I поколение съдържат още електронен блок за управление (най-често микропроцесорен), който в зависимост от температурата, от честотата на въртене на коляновия вал и от състава на изгорелите газове управлява чрез малък стъпков двигател състава на гориво-въздушната смес, постъпваща в цилиндрите на двигателя. В резултат от оптимизирането на съотношението гориво / въздух се подобрява изгарянето и значително се намаляват вредните емисии в изгорелите газове.

Схема на АГУ трето поколение
Изображение

При автомобилните газови уредби от III поколение се осъществява директно впръскване на газовото гориво (газов инжекцион). Освен резервоар за гориво, електромагнитни вентили и превключвател газ/бензин, съдържат още редуктор, горивен дистрибутор (газов разпределител), газови инжектори и електронен блок (микропроцесорна управляваща система).


Извор: http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=41730.0

_________________
Изображение
камини - http://www.zidkam.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Zidkam


Камини,Барбекю,Пещи
http://zidkam.com/


stan