Талисман
ФОРУМ КАМИНИ • Виж темата - Откриване на неизправности и ремонт на алтернатори


ФОРУМ КАМИНИ

форум за камини и нещата наоколо
Дата и час: Декември 17th, 2017, 5:37 pm

Часовете са според зоната UTC + 2 часа



stan

ars


Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 
Автор Съобщение
МнениеПубликувано на: Ноември 12th, 2017, 7:09 am 
Site Admin

Регистриран на: Ноември 4th, 2011, 8:45 pm
Мнения: 657
Към този вид неизправности на алтернатора се включват:

Износване па четките след продължителен пробег на автомобила (над 100 000 km) и прекъсване на възбудителната верига. Контролната лампа или волтметьрът показва липса ни напрежение от алтернатора.
Засядане на четка в гнездото па четкодържателя и прекъсване на възбудителната верига.
Прекъсване на връзката между края на възбудителната намотка с един от пръстените. Получава се при недобро укрепване на краищата. Неизправността се отстранява след разглобяване на алтернатора и подмяна на ротора.
Замърсяване па пръстените от прах и омасляване, с което се увеличава преходното съпротивление. Получават се колебания в напрежението на алтернатора.
Разрушаване на изолацията на статорната намотка и свързване на част от проводниците „накъсо“. Получава се от системно претоварване на алтернатора или от проникване на химично активни вещества. Неизправността се открива по намаленото напрежение на алтернатора и повишената температура на статора.
Пробив или прекъсване в електронния регулатор. Характеризира се с висока стойност на напрежението или с прекъсване на възбудителната верига.
Общи изисквания при обслужване на алтернаторите за променлив ток. При всяко съмнение за неизправност в алтернатора се препоръчва той да се свали от двигателя. Преди разглобяването е необходимо да се извърши следното:

Проверка на изправността на възбудителната верига-като се измери съпротивлението на възбудителната намотка след регулатора то трябва да бъде 3 – 4 Ω ;
Проверка за изправността на лагерите- при въртенето по ротора не трябва да се чува шум или до има хлабина в тях;
Ако след горните две проверки не се констатират неизправности, сваленият алтернатор се проверява, акумулаторната батерия се свързва към клема D+ на алтернатора и към маса, а милиамперметърът – към клема 30(+) и към маса. Pо този начин през възбудителната верига протича максимален ток. Pри завъртане на ремъчната шайба с ръка стрелката на уреда трябва да се отклони или де се отчетат някакви стойности.
Ако стрелката на уреда не се отклонява, положителният полюс на батерията се свързва към клема DF и електронният регулатор се изключва. Операцията се повтаря и ако стрелката на милиамперметьра се отклони, неизправен е електронният регулатор.


https://alternatori.wordpress.com/

_________________
Изображение
камини - http://www.zidkam.com


Върнете се в началото
 Профил  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 1 мнение ] 

Часовете са според зоната UTC + 2 часа


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group

Zidkam


Камини,Барбекю,Пещи
http://zidkam.com/


stan